De Ridder en Den Hertog

Whitelabel webshops gekoppeld met kassasysteem

Het bedrijf

R&H is leverancier van kassasystemen, kassasoftware en weegschalen. Met vestigingen in Geldermalsen en Rijssen richt het bedrijf zich op zowel de Nederlandse als Belgische markt (Vlaanderen).

R&H bedient verschillende branches met haar producten. Alleen al met het product kassasystemen biedt het bedrijf een oplossing voor onder andere de detailhandel, horeca, sportclubs en recreatiebedrijven. Naast deze branches bedient R&H, door middel van de overige productcategorieën én maatwerkoplossingen, nog meer branches. Dit resulteert in een klantenbestand van ruim 13.000 ondernemingen.

Service en kwaliteit staan hoog in het vaandel. De telefonische helpdeskmedewerkers, het monteursteam en de accountmanagers staan klanten dagelijks bij met hulp en advies.

De uitdaging

Klanten van R&H hadden al jaren de mogelijkheid om hun website te koppelen met de kassasoftware van R&H. Het succesvol lanceren van een webshop werd belemmerd doordat de klanten van R&H met verschillende partijen moesten communiceren, zoals R+H en een webbureau , terwijl het ze aan tijd en de juiste kennis ontbrak.

Omdat R&H gelooft dat een online verkoopkanaal naast een fysieke winkel een extra omzetgenerator is, wilden zij hun klanten ontzorgen en de helpende hand bieden door zelf webshops te verkopen.

Voorwaarden waarmee R&H bij Safira het gesprek aanging:

  • Klant hoeft zelf de website niet te vullen met de producten, doordat de webshop synchroniseert met de gekoppelde database van het R&H kassasysteem.
  • Teksten en afbeeldingen zijn eenvoudig via een CMS te vullen door R&H.
  • Een slim uitgedacht design zodat elke ondernemer zijn huisstijl terug ziet komen in zijn webshop.
  • De webshops worden in abonnementsvorm verkocht.

De oplossing

De kassasoftware van R&H en het Safira CMS waren de basis van dit project. Door elkaars kennis en ervaring te delen zijn we tot een webapplicatie gekomen die naadloos in elkaar overvloeit en voldoet aan de gestelde voorwaarden.

Met het Safira CMS als basis is er een webapplicatie gebouwd met de volgende functies:

  • Per klant kan R&H een webshop aanmaken en deze via het Safira CMS vullen.
  • Elke webshop heeft veilige en snelle hosting en is voorzien van een SSL-certificaat.
  •  Afhankelijk van de klantwensen kan er een keuze gemaakt worden uit drie type abonnementen met ieder hun eigen functionaliteiten en bijbehorende prijs.
  • De huisstijl van de klant wordt op basis van het logo automatisch verwerkt in het design van de webshop. Zo is de webshop niet alleen voorzien van het logo maar passen de kleuren in de webshop zich automatische aan op de kleuren die gebruikt worden in het logo.
  • De webshops zijn gekoppeld met de R&H database van het kassasysteem. Zo worden de producten automatisch gesynchroniseerd, waardoor de winkeleigenaar geen extra tijd kwijt is aan het vullen of up-to-date houden van de webshop.

      De koppelingen

      De volgende koppelingen zijn gemaakt in deze webapplicatie:

      • API koppeling tussen R&H CasPos en het Safira CMS.
      • API koppeling tussen de webapplicatie en de administratie van Safira t.b.v. de facturatie.
      • Facebook en Instagram feed koppeling.
      • Een koppeling tussen de webapplicatie en R&H administratie voor automatisch en eenvoudig factureren is een optie die in de toekomst als verbeterslag kan worden gerealiseerd.

      De opbrengst

      R&H vindt de webshops een mooie toevoeging aan het productportfolio. In de eerste 6 maanden, heeft R&H in diverse branches, 15 webshops verkocht. Ze zien daarmee goede kansen om de komende tijd de aantallen fors uit te breiden. Als bijverkoop laten de webshops zich eenvoudig verkopen en voor potentiële klanten is de totaaloplossing (kassasysteem, kassasoftware en een gekoppelde webshop) een extra argument om voor R&H te kiezen.

      De reacties vanuit de klanten van R&H zijn positief. Een veel gehoord voordeel, is dat het bestelproces soepeler verloopt dan voorheen. De bestellingen via de webshop zijn namelijk minder arbeidsintensief dan de webformulieren, telefonische bestellingen en losse e-mails die ze eerst binnenkregen. Daarnaast vinden klanten het prettig om voor zowel hun kassasoftware, kassasysteem als webshop, één aanspreekpunt te hebben en heeft een deel van de klanten met de nieuwe webshop een significante omzetstijging gerealiseerd.

      De ervaring

      “In korte tijd hebben we samen iets moois neergezet”, aldus Stef Swaters, marketing manager bij de Ridder en Den Hertog.

      “De webshops zien er allemaal goed uit en we kunnen ze zelf eenvoudig aanpassen”, volgens Stef. Inmiddels heeft hij zelf een collega geïnstrueerd, zodat deze ook de webshops kan aanmaken en onderhouden. Dit is mogelijk, omdat het allemaal eenvoudig werkt. Dat klanten, door tijdsgebrek, de benodigde gegevens niet of laat aanleveren is Stef tegengevallen. Hierdoor gingen een aantal webshops later live dan gepland.

      Stef vindt dat er een passende oplossing voor de klanten van R&H is ontwikkeld, wel zijn er de eerste 6 maanden nieuwe functionele wensen ontstaan. Zo wil hij ondernemers met meerdere filialen, automatisch voorzien van omzetcijfers per filiaal. En voor webshopklanten, met vaak grotendeels dezelfde bestellingen, wil hij via de orderhistorie een mogelijkheid bieden voor het doen van herhaalbestellingen. Deze wensen worden door Safira meegenomen in de doorontwikkeling van de whitelabel webshops.

      Opzoek naar een webapplicatie?

      Neem nu contact op

      Logo Webbureau Safira Geldermalsen

      Bosmanskamp 1b
      4191 MS Geldermalsen

        0345-228300
        info@safira.nl

      De nieuwste tips & tricks in je mailbox?
      Schrijf je in!

      E-mailadres
      Verzenden
      • Continue mensgericht verbeteren
      • Webbureau Safira is gevestigd in Geldermalsen vlakbij Leerdam, Buren, Zaltbommel, Tiel, Culemborg en centraal tussen Den Bosch en Utrecht.
      Mijn winkelwagen

      U heeft nog niks in uw winkelwagen.