
Van een opleiding tot financial controller en een eigen skateboard webshop tot het vastgoedbeheer en ondernemen in de transport, productie en handel. Met Seth Rijkers (39) hebben wij begin mei een echte ondernemer mogen verwelkomen. Seth is precies waar we naar op zoek waren voor onze vrijgekomen marketingfunctie. Een online marketeer die zich weet te verplaatsen in zowel onze partners, als de klanten van onze partners.
Seth woont samen, heeft twee jonge kinderen en heeft al een heel ondernemersleven achter de rug. Hij heeft onder andere met een eigen skateboard webshop van zijn hobby zijn beroep mogen maken, zoals dat zo mooi klinkt. Als we Seth vragen hoe deze interesse ooit is ontstaan, vertelt hij: “Door een film over surfen. Toen ik vervolgens van Sinterklaas ook nog ‘ns een eigen skateboard kreeg, heb ik er meer op dan naast gestaan.” Seth herinnert het zich nog als de dag van gisteren. “Ik kwam na schooltijd alleen nog thuis om wat te eten en snel mijn huiswerk af te maken. Mijn beste vriend en ik wilden eigenlijk alleen maar skateboarden. Zo werden we al snel beter en leerden we trucjes. De kick van het boarden is eigenlijk nooit meer weggegaan. Het was dan ook niet vreemd dat ik later mijn eigen skateboard webshop begon”, vertelt Seth vol enthousiasme.
“Toch verkocht ik op een gegeven moment mijn webshop. Maar ik skateboard nog steeds hoor. Ik geniet van de cultuur en de sfeer die er heerst. Ook ben ik nog altijd op zoek naar vet-restanten op bankjes, randen en trappen. Zo scan ik onbewust naar geschikte stukken infrastructuur. Best leuk.”
Na een periode binnen het vastgoedbeheer kwam Seth in contact met een oud-collega die hem vertelde over online marketing, specifiek over het adverteren binnen zoekmachines (SEA). “Binnen het vastgoedbeheer werkte ik met één product. Dat werd op den duur best eentonig en statisch. Ik wilde meer. Het gesprek met een oud-collega zette mij op het juiste spoor. Ik wilde bijdragen aan meerdere strategieën binnen verschillende branches met allerlei producttypen. Dat vond ik bij Safira. Ik denk dat ik met mijn ervaring mij goed kan verplaatsen in de ondernemer en hen daarom van juist advies kan voorzien”, aldus Seth. “Daarnaast ben ik met de optimalisatie van Google advertenties ook direct van waarde binnen het project. Ik zorg namelijk dat we het beschikbare mediabudget efficiënter besteden. Kort gezegd betekent dit dat we met hetzelfde mediabudget meer klikken, weergaven en conversies genereren. Dat klinkt voor ondernemers natuurlijk als muziek in de oren.”
Als we Seth vragen hoe zijn thuiswerkplek eruit ziet, antwoordt hij stellig: “Thuiswerken? Dat vind ik niks. Ik heb ook geen speciale werkruimte ingericht. Het is gek om te zeggen, maar het kantoor voelt nu al een beetje als mijn woonkamer. Als ik eenmaal bezig ben, raak ik in een flow en kan ik mijn ei echt kwijt. Ik vind het vaak ook best balen dat ik rond 17.00 uur alweer naar huis moet. Maar dat hoort bij Safira, daar hebben we gelukkig ook een privéleven.”
Seth geniet naast skateboarden ook enorm van barbecueën. En niet zomaar barbecueën… Met 12 jaar ervaring als grillmaster bij een BBQ restaurant in Uden weet Seth precies welk stuk vlees hij op welk moment op een specifiek gedeelte van de grill moet leggen. “Mijn favoriet is toch wel een medium rare rib-eye van 1,5 cm tot 2 cm dik, met veel vet.” Hoewel Seth (helaas) niet meer zo vaak achter de bbq staat, vliegt de tijd voorbij als dit wel zo is: “Echt genieten met familie, vrienden, muziek en gezelligheid.”
Seth komt met de auto naar Safira gereden. Dan zet hij vaak een lekkere mix aan. “Maar wel via YouTube Music. Daar krijg ik ten opzichte van Spotify veel betere matches voorgesteld.” Hij vervolgt: “Vroeger luisterde ik vaak oldskool hiphop, funk en disco. Nu vind ik echt elk genre leuk. Al zet ik tijdens het werken in m’n tuin wel graag uptime funk aan. Net even wat extra energie.”
Collega’s beschouwen Seth als een gedreven, sympathieke maar bovenal resultaatgericht persoon. “Naast dat Seth ondernemend is, draagt hij ook een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Hij past qua mentaliteit en karakter dan ook goed bij het type klanten van Safira. En dat is precies wat je zoekt bij een online marketeer”, aldus collega Tom Holtslag. Hij vervolgt: “De vraag ‘maar waarom?’ is typerend voor Seth. Hij wil graag weten waarom bepaalde keuzes worden gemaakt of hoe dingen precies werken. Een echte hands-on professional, maar dat was natuurlijk te verwachten als zoon uit een boerengezin.”
Wil je nu graag eens sparren met Seth over je online marketingstrategie? Of heb je vragen over Google Ads?
Je kunt hem bereiken via mail of telefoon.
Coördinator online marketing
Seth@safira.nl | 0345 228321
Seth weet van aanpakken, hij zet zich in voor het online vindbaar maken en houden van websites en webshops. Hij ondersteund klanten bij het maken van de juiste keuzes voor online campagnes, maar geeft ook advies in de door te voeren SEO optimalisaties.