
Je smartphone als je wakker wordt, de autoradio onderweg naar werk en eenmaal aangekomen op je werk, kun je online geen zoekopdracht plaatsen zonder een marketinguiting tegen te komen. Je staat er mee op en je gaat er mee slapen; marketing is overal.
In een tijd waar doelgroepen niet meer voor één marketingkanaal te vangen zijn is het belangrijk om gebruik te maken van meerdere kanalen; welkom bij multi-channel marketing.
Vandaag de dag is er keuze genoeg om jouw product of dienst aan de man te brengen. Om jouw doelgroep effectief te bereiken moet je echter in de huid kruipen van jouw klant. Wat is van waarde voor de klant, wat communiceer ik en waar kan ik mijn doelgroep bereiken?
Ook jouw doelgroep is actief binnen meerdere marketingkanalen en platformen. Er wordt ingespeeld op een belangrijk aspect; keuze. Want waar de ene consument liever een product in de winkel koopt, bestelt een ander het liever online via zijn laptop, tablet of smartphone. Aan bedrijven is het de taak om de doelgroep te bereiken en in te spelen op de behoeften van deze doelgroep. Dit betekent dat er een strategie bedacht moet worden om de doelgroep op diverse manieren in aanraking te laten komen met jouw bedrijf.
Door middel van multi-channel marketing is het mogelijk om jouw merk onder de aandacht te brengen van jouw doelgroep. Multi-channel marketing is geschikt om merkbekendheid te genereren, door dezelfde boodschap over diverse marketingkanalen te verspreiden.
Door gebruik te maken van dezelfde boodschap over de diverse kanalen, zorg je voor herkenning bij jouw doelgroep, waar zij jouw boodschap ook zien. Daarnaast helpt het jouw merk te versterken doordat dezelfde boodschap consistent wordt gestuurd. Dit is iets wat bij veel bedrijven fout gaat, doordat elke afdeling zijn eigen boodschap via een kanaal probeert te communiceren.
Voor sommige producten en diensten (vaak met een langere klant- koopcyclus), is het van belang om klanten meerdere malen, op de juiste plaats, met de juiste boodschap, te bereiken. Multi-channel marketing maakt dit mogelijk.
Werk jij in een Agile organisatie en ben jij op zoek naar een SAFe training? Dan bestaat er een grote kans dat jij de naam Towson bent tegengekomen in jouw zoektocht. Towson is een consultancy practice die organisaties helpt Agile transities te realiseren en succesvolle veranderingen te implementeren op basis van Agile voortbrengingsprocessen.
Het bedrijf heeft zijn marketingactiviteiten in eerste instantie voornamelijk gericht op de online marketingkanalen. Zo is het bedrijf te vinden in Google, Facebook, LinkedIn en over diverse andere websites.
Naar aanleiding van de goede reacties en het hoge slagingspercentage van de cursisten, is er besloten om de trainingen, en de organisatie, bekend te maken bij een breder publiek. Wellicht ben je het bedrijf al tegengekomen aan de A15 of de A2; Towson heeft namelijk besloten om naast de online marketingkanalen, een nieuwe variant van traditionele media toe te voegen aan de marketingstrategie; digitale snelwegreclame.
De reclamezuilen stralen langs de drukbezochte snelwegen, waar werkend Nederland elke dag heen en weer rijdt. Door het verzamelen en het analyseren van data, kan ook de online marketing effectief worden ingezet. Zo worden er stappen gezet richting een volwaardige marketingstrategie, waar zowel (potentiële) klanten als Towson baat bij hebben.