Wil jij je klantloyaliteit vergroten en je klanten doelgericht bereiken? Dan is e-mail marketing een zeer krachtig middel. E-mail marketing is het enige outbound-kanaal waar bezoekers bewust voor hebben gekozen. Jouw e-maillijst kan goud waard zijn, maar dan moet je er wel gebruik van maken.
Bij Safira denken we verder dan alleen de naam van jouw klant bovenaan de mail. We richten de content specifiek op jouw individuele klant. Zo spelen we actief in op het profiel en het gedrag van jouw (potentiële) klant.
"Effectief en gepersonaliseerd communiceren met klanten en prospects"
Inmiddels weten we dat alleen een standaard nieuwsbrief niet meer voldoende is. Maar een nieuwsbrief die perfect aansluit op de behoeften wel! Een goede e-mail campagne zorgt voor een boodschap die de lezer ook echt raakt. Daarnaast zorgt een goede e-mail campagne strategie voor meer kliks vanuit de mail naar je website.
E-mail marketing laten uitbesteden biedt enorm veel mogelijkheden. Zo is e-mail marketing laagdrempelig, effectief en relatief goedkoop om in te zetten. Een groot voordeel van e-mail marketing is het opbouwen van duurzame relaties en loyaliteit. Mensen geven niet zomaar hun e-mailadres. Wanneer iemand zijn e-mail achterlaat, hebben ze genoeg vertrouwen in je en zijn ze geïnteresseerd in wat jouw bedrijf te vertellen heeft.
Een andere reden om e-mail marketing in te zetten is dat je je doelgroep eenvoudig kan segmenteren. Op deze manier kun je persoonsgerichte content schrijven en maatwerk bieden aan jouw klanten. Door de juiste e-mail marketing strategie kun je jouw conversies aanzienlijk verhogen!
We stellen samen vast of e-mail automation een waardevolle toevoeging is voor jouw bedrijf. E-mail automations zijn ingerichte, persoonlijke e-mail campagnes. Onze marketeers zullen verschillende flows en triggers instellen zodat jij meer leads kunt genereren en klantspecifieke content kan aanbieden.
Voorbeeld: Als iemand in ruil voor zijn naam en e-mailadres een brochure over hardloopschoenen heeft gedownload op je website, dan ga je die persoon in de toekomst niet lastigvallen met e-mails over bergschoenen.
Zo kunnen we een flow instellen waarbij een persoon die een contactformulier invult, een automatische e-mail krijgt met vervolgvragen en triggers. Of, wanneer een personen interesse toont, een automatisch mail wordt verstuurd met triggers om te converteren. De mogelijkheden zijn hierbij eindeloos!
Onze marketing specialisten bieden maatwerk aan. Bekijk wat wij voor jou kunnen doen.
Om e-mail marketing effectief in te zetten is het van belang dat we eerst een ijzersterke strategie uitwerken.
1Relevante doelen stellen
Tijdens onze eerste meeting maken we kennis met elkaar. We brengen je wensen en behoeften in kaart. Zo gaan we ons verdiepen in de volgende vragen:
3Live zetten van de campagne
Nadat de e-mail campagne strategie concreet is, zullen we de eerste mailing versturen. Onze marketeers zullen nauwkeurig data meten en updates sturen. Zo weet jij precies welke type doelgroepsegment het meest betrokken is en welke personen waar interesse in hebben getoond.
Als ondernemer krijg jij direct inzicht op de warme leads!
2E-mail marketing strategie opstellen
Na onze kennismaking gaan onze marketeers je wensen en behoeften vertalen in een concreet e-mail marketing strategie. De e-mail marketing strategie wordt op maat voor je ontwikkeld. Op deze manier kunnen we gepersonaliseerd jouw (potentiële) doelgroep bereiken.
Maak je al gebruik van e-mail marketing, maar staat het nog op een laag pitje? Dan bekijken we samen hoe we je e-mailbestand het beste kunnen segmenteren zodat je het maximale kan bereiken.
4Analyseren en bijwerken
Aan de hand van waardevolle data zullen we de campagne strategie analyseren en optimaliseren. Op deze manier kunnen we elke keer effectiever te werk gaan, zo zorgen we ervoor dat jij altijd voorop loopt!
Direct contact?
Seth Rijkers
Seth weet van aanpakken, hij zet zich in voor het online vindbaar maken en houden van websites en webshops.