Wil jij meer producten verkopen en een hoger rendement behalen op je Google Shopping campagnes? Door Google Shopping uit te besteden aan de SEA specialisten van Safira kan je dit realiseren. Door Google Shopping in te zetten toon je direct je producten aan je potentiële klanten en val je extra op bovenaan de zoekresultaten in Google.
Meer omzet wil generen.
Niet de kennis in huis hebt om zelf een feed of campagne te maken.
Niet genoeg tijd hebt om aan Google Shopping te doen.
Google Shopping uitbesteden is een goed idee wanneer jij niet de tijd of expertise in huis hebt om een goede productfeed op te stellen, deze te koppelen aan je Google Ads account, campagnes te maken en niet te vergeten deze campagnes te optimaliseren. Hier gaat meer werk in zitten dan je in eerste instantie zou verwachten.
Door jouw Shopping campagnes te laten beheren door een specialist heb je een frisse set ogen die wellicht andere optimalisaties ziet dan jij. Hierdoor zorgen we er samen voor dat jij meer omzet uit je campagnes haalt.
Google Shopping is een zeer krachtige manier om meer bezoekers en omzet te genereren, maar wat we vaak terugzien is dat Google jouw producten toont op zoekwoorden die voor jou helemaal niet relevant zijn. Dit zorgt ervoor dat er veel budget onnodig uitgegeven wordt. Door Google Shopping uit te besteden zorgen wij ervoor dat jouw producten niet getoond worden op deze niet relevante termen zodat jij geld bespaart.
Bij Safira vinden we transparantie erg belangrijk. Vandaar dat we altijd communiceren welke optimalisaties er zijn uitgevoerd. Ook houden we de resultaten goed in de gaten en laten we je deze met trots zien.
Wanneer je ervoor kiest om Google Shopping uit te besteden bij Safira zijn er verschillende stappen die we doorlopen. Dit is gebaseerd op een klant die nog niet aan Google Shopping doet.
We maken een Merchant Center account aan en zorgen voor een koppeling met Google Ads.
We maken en optimaliseren jouw productfeed.
We bepalen de strategie en maken verschillende campagnes aan.
We optimaliseren de campagnes door onder anderen zoektermen uit te sluiten.
Google Shopping is een manier van adverteren in Google. Binnen Google Shopping adverteer je direct met je producten in de zoekresultaten. Deze advertenties komen bovenaan de pagina te staan, nog boven de tekst advertenties.
In de Shopping advertenties zie je een afbeelding van het product, de titel, de prijs, het adverterende bedrijf en de verzendkosten. Zo geef je de zoekers al veel informatie voordat ze op je website belanden. Deze bezoekers zijn daardoor al beter geïnformeerd en maken een bewuste keuze om op jouw product te klikken. Vandaar dat het conversiepercentage vaak hoger ligt dan bij andere advertenties.
Google bepaalt op welke positie jouw advertentie getoond wordt door middel van een veiling tussen jou en je concurrenten. De partij die het meeste geld per klik betaalt wordt het hoogste getoond. Dit is niet altijd rendabel, vandaar dat wij altijd goed in de gaten houden dat wat je verdient opweegt tegenover wat je uitgeeft aan Google Shopping.
Dankzij het veiling model gebaseerd op klikken betaal je dus pas wanneer er mensen klikken, en dus op jouw website komen. Wanneer er niemand klikt hoef je ook niets te betalen.
Binnen Shopping kan je ieder product zelfstandig beheren. Je kunt bijvoorbeeld zien op welke producten veel geklikt worden, maar niet of slecht converteren. Hierop kunnen wij de afweging maken of het wellicht verstandig is om het bod op dit product te verlagen, aangezien dit product weinig oplevert. Dit kunnen we natuurlijk ook andersom bekijken door meer geld te bieden op producten die wel goed presteren. Zo zorgen we ervoor dat jouw budget zo optimaal mogelijk ingezet wordt.
Dit budget is gemakkelijk zelf in te stellen waardoor het inzichtelijk is hoeveel geld er uitgegeven wordt. Google zal niet meer geld uitgeven dan het budget. Het kan zijn dat er bijvoorbeeld op maandag 10 euro extra wordt uitgegeven, maar dat zal dan op een van de andere dagen gecompenseerd worden.
Niet iedereen kan zomaar beginnen met Google Shopping, hier zijn verschillende dingen voor nodig. Ten eerste moet je een webshop hebben met producten die online besteld kunnen worden.
Ook heb je een Google Ads account en een Google Merchant Center account nodig. Binnen dit Merchant Center account moet je een productfeed uploaden. Een productfeed is een soort overzicht waarin alle informatie over jouw producten staat.
Met behulp van deze informatie maakt Google de Shopping advertenties. Door deze feed zo goed mogelijk te optimaliseren maak je het voor Google makkelijk om te bepalen wanneer ze jouw product moeten laten zien.
Vervolgens moet je ervoor zorgen dat je jouw Google Ads account koppelt aan Merchant center. Daarna ben je klaar om Shopping campagnes te maken. Hiervoor raden we aan om verschillende campagnes aan te maken, dan kan je zo efficiënt mogelijk adverteren.
Een belangrijk onderdeel om goed te kunnen meten wat de resultaten zijn is het instellen van duidelijke conversiedoelen. Dit kunnen bijvoorbeeld verkopen in de webshop zijn, maar ook contactaanvragen.
Safira kan alle bovenstaande stappen voor je uit handen nemen. Onze specialisten gaan graag voor je aan de slag om de accounts te koppelen en een zo optimaal mogelijke productfeed op te stellen. Hoeveel het kost om dit uit te besteden ligt eraan hoeveel uur we nodig gaan hebben voor de werkzaamheden.
Heb je al een werkende productfeed en campagnes? Dan hebben we waarschijnlijk minder tijd nodig dan wanneer alles vanaf 0 opgebouwd moet worden. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Direct contact?
Seth Rijkers
Seth weet van aanpakken, hij zet zich in voor het online vindbaar maken en houden van websites en webshops.