Het Safira Marketing Groeiplan realiseert een versnelling van de groei van jouw online marketing prestaties. En met de grote verscheidenheid aan expertise binnen ons bedrijf weet je zeker dat dit plan ook echt op maat is.
Zo hebben wij naast de e-commerce specialisten van het marketingteam ook designers, full-stack developers en bedrijfsstrategen.
Alles onder 1 dak met een gezamenlijk doel om een uitgewerkt plan op te leveren dat de basis is van de exponentiële groei van jouw bedrijf.
1. Kennismaking
Tijdens onze eerste meeting maken we kennis en leren we elkaar beter kennen. Je deelt de doelen en plannen voor de toekomst en vertelt over je huidige marketingactiviteiten. We zetten in samenspraak een punt op de horizon en formuleren een Big Hairy Goal.
2. Inhoudelijk introductie
Onze tweede meeting is inhoudelijk van aard. Zo hebben we het over de (gewenste) positionering en huidige strategieën. Aan de hand van een vragenlijst weten we een goed beeld te schetsen van de huidige status van de desbetreffende marketinginspanningen. We stellen doelen op en overleggen alvast eventuele budgetten.
3. Inzage in middelen
Na de inhoudelijke meeting krijgen wij toegang tot jouw marketingmiddelen. We analyseren de data en kijken naar kansen en mogelijkheden.
4. Ontwikkeling Marketing Groeiplan
Na de kennismaking, inhoudelijke meeting en de inzage van de middelen is het tijd om het Groeiplan te creëren. Het Marketing Groeiplan wordt vanuit onze brede expertise op maat voor je ontwikkeld en geeft je handvatten om aan de slag te gaan.
5. Oplevering Marketing Groeiplan
Aan de hand van een presentatie deelt ons team het Groeiplan. Vanzelfsprekend krijg jij ook een uitgeschreven plan opgeleverd. Jij kunt aan de slag!
6. Uitbesteden op basis van een urenconstructie
Heb je zelf de kennis en tijd niet? Dan voeren wij het Groeiplan voor je uit. En aangezien wij helemaal op de hoogte zijn van de huidige status, de toekomstplannen en de groeimogelijkheden van jouw bedrijf starten we de experimenten direct. We maken snelle aanpassingen, zodat we vanaf het eerste moment kostenefficiënt werken.
Adviseren & uitvoeren
Naast dat we je als go-to sparringpartner adviseren, kunnen onze specialisten de activiteiten ook voor je uitvoeren. We fungeren als het ware als externe marketingafdeling die op basis van een afgesproken aantal uren optimalisaties uitvoert. We automatiseren inspanningen, experimenteren, rollen verkoopstrategieën uit en implementeren handige tools.
Zowel de succesvolle strategieën, als handige tools hebben wij zelf ontwikkeld of zetten we op dagelijkse basis in voor onze brede klantenportefeuille. Dat scheelt jou weer extra kosten, tijd en frustratie.
Prestaties, effectiviteit & opbrengsten
De constructie is op basis van uren en heeft een dynamisch karakter. Dat betekent dat wij het afgesproken aantal uren zelf indelen naar wat wij noodzakelijk achten. Zo kan het zijn dat wij ons de eerste weken storten op laagdrempelige experimenten binnen Google Shopping, terwijl wij een volgende fase meer uren besteden binnen Social Media Advertising of een LinkedIn contentkalender.
In alle gevallen leren we van de prestaties, kijken we naar effectiviteit, opbrengsten en vormt de opgedane kennis de basis voor nieuwe experimenten.
Direct contact?
Seth Rijkers
Seth weet van aanpakken, hij zet zich in voor het online vindbaar maken en houden van websites en webshops.