Ten eerste scheelt SEA uitbesteden jou veel geld, en zoals we allemaal weten is tijd geld. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je SEA zelf uit te voeren, maar dat kan ten koste gaan van je andere werkzaamheden. Er kan zonder dat je het door hebt veel tijd in gaan zitten.
Campagnes bedenken, opzetten en optimaliseren kan je namelijk niet zomaar doen zonder de juiste kennis. Daarom is de kans ook groot dat het resultaat minder wordt wanneer je het zelf onder handen neemt dan wanneer je het zou uitbesteden aan een specialist. Daarom raden we altijd aan om het uit te besteden.
SEA is een zeer efficiënt middel om snel resultaat te boeken en bovenaan te komen in de Google zoekresultaten. Echter, is het zeer belangrijk dat je de campagnes, advertentiegroepen en advertenties goed in de gaten houdt zodat er geen onnodig budget wordt uitgegeven aan termen waar jij niks mee opschiet. De kennis die hiervoor nodig is hebben onze SEA specialisten in huis.
Wanneer je er voor kiest om SEA uit te besteden bij Safira gaan we eerst met je in gesprek over jouw doelstellingen en huidige activiteiten. Heb je al campagnes lopen of is SEA voor jou volledig nieuw. Wanneer we aan de slag gaan, gaan we uit van drie pijlers:
We willen ervoor zorgen dat jij meer conversies behaalt tegen minder kosten. Een goede maatstaf hiervoor zijn de kosten per conversie. Wanneer het jou bijvoorbeeld 100 euro advertentiekosten kost om een aankoop te genereren willen wij die 100 euro naar beneden halen zodat jij meer rendement haalt,
Transparantie is binnen Safira erg belangrijk. We stellen realistische doelen op en zijn altijd transparant over wat we voor je uitgevoerd hebben. Zo maken we ook de resultaten inzichtelijk want het is voor jou het meest belangrijk dat er resultaten geboekt worden.
Door focus te leggen op jouw doelgroep willen we de doelgerichtheid van jouw campagnes vergroten. Onze specialisten bakenen samen met jou de gewenste doelgroep af en stellen vervolgens doelgerichte advertenties op zodat je jouw doelgroep optimaal bereikt.
Een belangrijk onderdeel binnen SEA is het kiezen van de juiste zoekwoorden. Er zit veel verschil tussen de kosten per klik (CPC) tussen verschillende zoekwoorden. Wanneer jij producten wil verkopen is het belangrijk dat je adverteert op koop gerelateerde zoekwoorden. Dit zijn vaak zoekwoorden in combinatie met termen zoals kopen, bestellen etc.
Je wil niet dat je veel geld vergooit op zoekwoorden waar mensen helemaal geen koopintentie achter hebben. Dankzij onze jarenlange ervaring kunnen we precies bepalen welke zoekwoorden wel en niet relevant zijn wanneer je jouw SEA uitbesteedt bij Safira.
SEA is een afkorting van Search Engine Advertising, wat zoekmachine adverteren betekent. Het is een vorm van online marketing waarbij adverteerders betaalde advertenties plaatsen in zoekmachines, zodat ze hoger in de zoekresultaten komen te staan. Dit kan gedaan worden door middel van zoekwoorden die gerelateerd zijn aan het product of de dienst die je aanbiedt.
Er zijn binnen Google Ads drie verschillende advertentie mogelijkheden. Shopping advertenties, tekstadvertenties en display advertenties. Bij shopping advertenties kan je direct je producten laten zien inclusief prijs en afbeelding. Bij tekstadvertenties stel je advertenties op aan de hand van verschillende teksten. En display advertenties zijn beeldadvertenties op verschillende websites. Deze verschillende mogelijkheden hebben ook een verschillende aanpak nodig.
SEA is een effectieve manier om jouw doelgroep te bereiken, want mensen die actief naar een product of dienst zoeken, zijn al geïnteresseerd en hebben een hogere kans om tot een aankoop over te gaan dan wanneer ze jouw product bijvoorbeeld voorbij zien komen in een social media feed.
Wanneer je ervoor kiest om alleen SEA uit te besteden betekent dat niet dat je gegarandeerd resultaat behaalt. Succes in SEA is namelijk afhankelijk van verschillende factoren. We kunnen er wel voor zorgen dat jouw doelgroep jouw advertenties ziet en erop klikt, maar als dan vervolgens de gebruiksvriendelijkheid van jouw website niet in orde is zullen mensen alsnog geen aankoop doen of aanvraag doen.
De landingspagina is voor Google Ads ook een belangrijke factor. De landingspagina is de pagina op jouw website waar de bezoeker op terecht komt nadat hij of zij geklikt heeft op de advertentie. Deze moet zo relevant en gebruiksvriendelijk mogelijk zijn. Wanneer dit niet het geval is kent Google Ads aan lagere score toe aan jouw advertenties wat ervoor zorgt dat je meer geld moet bieden om bovenaan te komen of zelfs zichtbaar te zijn.
Vandaar dat SEA en SEO (search engine optimization) vaak hand in hand gaan met elkaar. Het creëren van relevante landingspagina’s waarin de juiste zoekwoorden verwerkt zijn zal ervoor zorgen dat de kwaliteit van jouw advertenties stijgt wat een positieve invloed heeft op jouw resultaten. Vandaar dat we ook altijd het gehele plaatje analyseren om te zien of jij kansen op SEO gebied laat liggen. Wij bieden namelijk ook SEO ondersteuning aan.
De precieze kosten van SEA uitbesteden kunnen we je niet geven. We kunnen wel de kosten opdelen in twee verschillende onderdelen. Dat eerste gedeelte is het geld dat je aan Google betaalt. Het mooie van Google Ads is dat je zelf een budget in kunt stellen. Zo heb je altijd inzichtelijk wat je iedere maand kwijt bent aan Google.
Het andere gedeelte zijn de kosten van onze werkzaamheden. Deze zijn volledig afhankelijk van welke strategie we moeten toepassen en welke campagnes, advertentiegroepen en advertenties daar bij passen. De werkzaamheden binnen deze strategie kunnen veelzijdig zijn, bijvoorbeeld het aanpassen van de biedstrategie, advertentieteksten opstellen of zoekwoorden toevoegen en uitsluiten. Deze strategie stellen we op maat samen voor je, vandaar dat we van te voren geen prijs kunnen geven.
Direct contact?
Seth Rijkers
Seth weet van aanpakken, hij zet zich in voor het online vindbaar maken en houden van websites en webshops.