R&H is leverancier van kassasystemen, kassasoftware en weegschalen. Met vestigingen in Geldermalsen en Rijssen richt het bedrijf zich op zowel de Nederlandse als Belgische markt (Vlaanderen).
R&H bedient verschillende branches met haar producten. Alleen al met het product kassasystemen biedt het bedrijf een oplossing voor onder andere de detailhandel, horeca, sportclubs en recreatiebedrijven. Naast deze branches bedient R&H, door middel van de overige productcategorieën én maatwerkoplossingen, nog meer branches. Dit resulteert in een klantenbestand van ruim 13.000 ondernemingen.
Service en kwaliteit staan hoog in het vaandel. De telefonische helpdeskmedewerkers, het monteursteam en de accountmanagers staan klanten dagelijks bij met hulp en advies.
Klanten van R&H hadden al jaren de mogelijkheid om hun website te koppelen met de kassasoftware van R&H. Het succesvol lanceren van een webshop werd belemmerd doordat de klanten van R&H met verschillende partijen moesten communiceren, zoals R+H en een webbureau , terwijl het ze aan tijd en de juiste kennis ontbrak.
Omdat R&H gelooft dat een online verkoopkanaal naast een fysieke winkel een extra omzetgenerator is, wilden zij hun klanten ontzorgen en de helpende hand bieden door zelf webshops te verkopen.
Voorwaarden waarmee R&H bij Safira het gesprek aanging:
De kassasoftware van R&H en het Safira CMS waren de basis van dit project. Door elkaars kennis en ervaring te delen zijn we tot een webapplicatie gekomen die naadloos in elkaar overvloeit en voldoet aan de gestelde voorwaarden.
Met het Safira CMS als basis is er een webapplicatie gebouwd met de volgende functies:
De volgende koppelingen zijn gemaakt in deze webapplicatie:
R&H vindt de webshops een mooie toevoeging aan het productportfolio. In de eerste 6 maanden, heeft R&H in diverse branches, 15 webshops verkocht. Ze zien daarmee goede kansen om de komende tijd de aantallen fors uit te breiden. Als bijverkoop laten de webshops zich eenvoudig verkopen en voor potentiële klanten is de totaaloplossing (kassasysteem, kassasoftware en een gekoppelde webshop) een extra argument om voor R&H te kiezen.
De reacties vanuit de klanten van R&H zijn positief. Een veel gehoord voordeel, is dat het bestelproces soepeler verloopt dan voorheen. De bestellingen via de webshop zijn namelijk minder arbeidsintensief dan de webformulieren, telefonische bestellingen en losse e-mails die ze eerst binnenkregen. Daarnaast vinden klanten het prettig om voor zowel hun kassasoftware, kassasysteem als webshop, één aanspreekpunt te hebben en heeft een deel van de klanten met de nieuwe webshop een significante omzetstijging gerealiseerd.
“In korte tijd hebben we samen iets moois neergezet”, aldus Stef Swaters, marketing manager bij de Ridder en Den Hertog.
“De webshops zien er allemaal goed uit en we kunnen ze zelf eenvoudig aanpassen”, volgens Stef. Inmiddels heeft hij zelf een collega geïnstrueerd, zodat deze ook de webshops kan aanmaken en onderhouden. Dit is mogelijk, omdat het allemaal eenvoudig werkt. Dat klanten, door tijdsgebrek, de benodigde gegevens niet of laat aanleveren is Stef tegengevallen. Hierdoor gingen een aantal webshops later live dan gepland.