Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de elegante en moderne stijl van de winkel terugkomt in de nieuwe website? Dat klanten het gevoel van de sfeer al krijgen voordat ze één stap in de winkel hebben gezet? Maar de website moet wel gebruiksvriendelijk en overzichtelijk zijn.
Ontwikkeling website, Tekst schrijven, Zoekmachine optimalisatie, Design
Door eerst te starten met de wireframes, ook wel het functioneel ontwerp genoemd, hebben wij eerst goed nagedacht over de looproute binnen de website. Wat zijn belangrijke pagina's? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de beleving ook weer online tot zijn recht komt? Maar ook door te denken, welke knop komt waar te staan en hoe triggeren we de klant om ook naar de winkel te gaan? Op basis van deze ontdekkingen en conclusies zijn we gestart met het grafisch ontwerp van de website.
De klant verspreid zelf de nieuwsbrief door middel van de online tool Mailchimp. Dit een mooie manier kans is om de lezers de nieuwste sieraden te laten zien. Wij hebben een koppeling gemaakt tussen Mailchimp en de website om de klant te ontlasten.
De voordelen van de koppeling zijn:
De kleuren hebben wij gekozen op basis van de huisstijl en het interieur van de winkel in Geldermalsen. Je ziet duidelijk de goud- en bruintinten terugkomen wat het chique benadrukt. Maar door middel van de strakke letters krijg je weer een frisse en eigentijdse vormgeving. Je kan zelfs een rondje door de winkel lopen zodat je vanaf de bank al de winkel experience kan voelen!