Een nieuwe responsive website die meegroeit met de ambities van Van Eck IJs. De website moet klanten moeiteloos doorsturen naar de externe applicatie, waar gemakkelijk besteld kan worden.
Ontwikkeling website, Online marketing, Tekst schrijven, Zoekmachine optimalisatie, Design
De nieuwe website straalt kwaliteit uit en sluit aan bij het ambachtelijke, maar moderne imago van Van Eck IJs. De kleuren matchen met het logo, de huisstijl én het bedrijfspand. Dit zorgt voor herkenbaarheid.
Het gehele assortiment (+1000 artikelen) wordt overzichtelijk getoond in een productcatalogus met bijbehorende tekst, afbeelding, artikelnummer en PDF-download. De klant kan de productcatalogus met aanbiedingen eenvoudig zelf beheren met ons gebruiksvriendelijke CMS (content management system).
Voor het versturen van nieuwsbrieven hebben we een mailchimp-account ingericht en gezorgd voor een sjabloon dat past bij de huisstijl, zodat van Eck IJs eenvoudig zelf nieuwsbrieven kan versturen naar haar klanten.
Daarnaast hebben we de mailinglijsten ingedeeld in segmenten zodat Van Eck IJs campagnes gericht kan targetten op de regio. Op deze manier kan van Eck IJs gerichte aanbiedingen en acties versturen aan specifieke doelgroepen.
De website is door de nieuwe menustructuur en technische verbeteringen beter vindbaar in de zoekmachines. Dit leverde binnen korte tijd al meer bezoekers op.
In fase twee hebben we de website aangevuld met een gebruiksvriendelijke blog-module met foto’s en tags. Ook de social-media-kanalen hebben een plek gekregen op de website.
De volgende stap die we samen gaan zetten is een Google AdWords campagne met als doel meer naamsbekendheid binnen de horeca en een stijging in de verkoop van handbereid ijs, gebak en desserts.