Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Bovenaan in Google


Hoe hoger je positie in Google, hoe meer bezoekers en hoe meer omzet. En dat wil natuurlijk iedereen. Maar als ondernemer heb je vaak niet de tijd en kennis om al deze online ontwikkelingen bij te houden. Met een website up-to-date abonnement hoeft dit ook niet. We praten je regelmatig bij over de belangrijkste ontwikkelingen. We horen graag hoe het gaat met jou en je bedrijf. En bespreken wat we kunnen doen om je website actueel te houden.

Work in progress


Zoekmachineoptimalisatie is namelijk niet iets wat je één keer goed neer zet en waar je vervolgens tien jaar mee vooruit kunt. Verschillende omstandigheden zorgen ervoor dat vindbaarheid iets is waaraan gewerkt moet worden:

  • Google voert van tijd tot tijd updates door in de algoritmes.
  • De concurrentie zit niet stil: iedereen wil bovenaan staan.
  • Zoektrends veranderen. Nieuwe interessante zoekwoorden komen op en populaire zoekopdrachten verdwijnen naar de achtergrond.
  • Je bedrijf ontwikkelt zich: er komen bijvoorbeeld nieuwe producten of diensten bij.

Speciale SEO voor webshops


Het optimaliseren van webwinkels is een verhaal apart. Een webshop bevat over het algemeen namelijk tientallen, zo niet honderden artikelen. Het zou monnikenwerk zijn om deze een voor een te optimaliseren. 


Daarom wordt de SEO van onze webshops geautomatiseerd. Dit scheelt veel tijd. Het levert een uniforme zoekmachineoptimalisatie op. En daarnaast zorgt het ervoor dat elk nieuw artikel automatisch de juiste SEO meekrijgt. Dát is pas efficiënt.

Zoekmachineoptimalisatie: dat is toch een kwestie van zoekwoorden meegeven?


Was het maar zo simpel. Dit is wat Google zelf zegt over vindbaarheid: 

“Voor een gewone zoekopdracht zijn er duizenden, zo niet miljoenen, webpagina's met nuttige informatie. Algoritmen zijn de computerprocessen en -formules waarmee uw vragen worden omgezet in antwoorden. De algoritmen van Google maken momenteel gebruik van meer dan 200 unieke signalen of 'aanwijzingen' om een zo goed mogelijke schatting te maken van dat waarnaar u op zoek bent. Onder deze signalen vallen dingen zoals de termen op websites, de recentheid van de inhoud, uw regio en de PageRank.”


Kort samengevat: zoekmachineoptimalisatie bestaat uit drie onderdelen:  

  • Structuur en inhoud
  • Techniek
  • Hoeveelheid (kwalitatieve) externe backlinks (ook wel linkbuilding genoemd)

Wil je weten wat wij kunnen doen om jouw vindbaarheid te verbeteren?

Neem contact met ons op

Bel ons

Wij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur op 0345 22 83 00.

Kom langs

Maak gerust een afspraak. Vaak kun je dezelfde dag nog bij ons terecht.

Mail ons

Stuur een mail naar info@safira.nl. Je ontvangt altijd binnen één werkdag een reactie.

Hulp | Privacy | Disclaimer | Algemene voorwaarden